Jurnal de cititor – concurs Libris – De ce citesc?


Dacă nu scriu, leşin. – Tudor Chirilă, Exerciţii de echilibru

Da, ştiu că am folosit-o în ultimul meu post, dar nu puteam să nu o adaptez şi pentru celălat sentiment vital.

Dacă nu citesc, leşin.

An terminal la liceu, 3 materii pentru BAC, încă 2 pentru admitere, şi aşa de duce timpul meu pentru citit. Ştii afirmaţia aceea clişeizată Ochii care nu se văd, se uită? Ei bine, eu sunt aici pentru a o adapta lipsei mele de timp pentru citit şi să o contrazic. Îmi spânzur teoria înspre imortalitatea timpului, prin zece motive pentru care citesc:

Ştii când ai o zi stresantă, ajungi acasă, faci o baie, bei un pahar de Martini şi fumezi o ţigară? Alcoolul îţi arde esofagul, fumul îţi inundă plămânii.  Dar eu, simplă fiinţă umană, ajung acasă topită de puteri, mă schimb în colanţi şi într-un hanorac larg , îmi prepar un ceai de vişine şi deschid o carte. De la primul rând începe relaxarea.

Viaţa bate filmul. Clar. Realitatea mă cuprinde cu groasele-i mâini şi mă trage după ea. Eu…eu sunt o fire pasivă şi o las să-şi facă treaba pentru care a fost creată. Într-un moment al zilei, deschid o carte şi-mi încep lectura, iar atunci cartea bate viaţa Atunci realitatea renunţă la luptă, ficţiunea-mi cuprinde porii şi evadarea are loc. Parcă aş fi condamnată la închisoare pe viaţă, iar cartea e tunelul ce-l sap spre libertate.

Poate sunt o ciudată, dar îmi place să plâng. Îmi face bine, mă liniştesc automat după 2 ore de plâns. Orice gen de carte ar fi, sfârşesc în lacrimi.  Încep cu mici suspine şi termin în hohote. Dar după aceeae bine, îmi este bine. Lacrimile-mi aduc liniştea. *doar cele provocate de cărţi, nu şi de oameni*

Cărţi şi ploaie. Combinaţia perfectă. zi de luni, aprilia şi cer plumburiu *nu am cum să nu mă gândesc la dragul de Bacovia*. ajung acasă după ora prânzului, obosită şi stresată, chinuită de viitor, de frica de viitor. Dar viaţa-i monotonă, aşa că hai să o condimentăm. după 2 ore de chimie, clar că am în cap doar reacţii. Adaug litere + H2O -> combinaţia perfectă. Cărţi şi ploaie. Ele îmi aduc condiment vieţii.

Am foarte multe zile proste, în care el mă face să plâng, iar sufletul mi-e secat de putere. pur şi simplu îmi transmite semnale de avertizare, mai vrea şi el ceva bucurie. Dar ce să-i fac? Beau puţină apă, dar nimic. Un pătrăţel de ciocolată, tot nimic. Fumez o ţigară. nimic. Cărţi. Cum de nu m-am gândit mai repede? cărţi-hrană pentru suflet.

Mai sus am menţionat de lacrimi, dar am uitat să vă spun şi de zâmbete. Cărţile mă fac să zâmbesc. Tot timpul, indiferent de stare.

Eu şi o colega, în faţa librariei. ea povestindu-mi evenimente triste din viaţa ei, iar eu cu zâmbetul pe buze:

-de ce zâmbeşti?

-cărţi.

Cărţile sun vii. la fel ca noi, doar că ele au mai mult suflet. Sau oare le însufleţim noi? Prin ele cunosc mai bine oamenii, mă cunosc mai bine pe mine şi învăţ mai multe dintr-o carte de cât am învăţat în 4 ani de liceu. poate greşesc, dar asta simt.

Lumea-i cădere-Bacovia, lumea-i o corolă, o sferă-Blaga, lumea-i continuitate-Arghezi. Totu-i diferit. De aceea-mi plac cărţile. Fiecare autor are o altă viziune despre lume, fiecare-şi crează propriul Univers, iar eu la rândul meu, îl pictez pe-al meu.

Nu ştiu dacă toată lumea o face, dar eu încerc, încă încerc. Încer să-mi creez propriul Univers compesatoriu, tânjesc după o proiectare-n transcendent. B. nu a reuşit prin comunicare, E.nu a reuşit prin iubire, dar poate eu, prin citit o să reuşesc. încă sper. 

sunt eu. dacă cineva, vreodată, mi-ar cere să mă asociez cu ceva, clar aş alege o carte, sau lectura. pur şi simplu mă reprezintă.

început de clasa a IX-a.

D: prezintă-te şi spune ceva despre tine

R: Rucsandra Tudoran, citesc.

Imagine

47 de gânduri despre “Jurnal de cititor – concurs Libris – De ce citesc?

  1. Aaa, da! Ți-am văzut numele,Rucsandra Tudoran… vreo legătură cu Radu Tudoran?
    *cred că o să ți se pară tâmpită întrebarea :D

      1. nu, nu am citit. am citit doar o carte scrisa de el, dar spre rusinea mea nu-mi aduc aminte care. tu ai citit ceva?

      2. da, am citit „Toate pânzele sus” și „Fiul risipitor” geniale, mai ales cea din urmă!

      3. o sa o adaug pe wishlist :). oricum, cum am mentionat si in post, stau super prost cu timpul momentan. sper sa recuperez la vara

  2. superb, Rucs! probabil că asta e și descrierea mea, doar că eu, pe lângă faptul că le spun oamenilor că iubesc lectura, mai adaug și faptul că sunt o mare iubitoare de muzică!
    și ce voiam de fapt să spun, e că îmi place articolul tău și îți dau dreptate! când nimeni altcineva nu mă poate ajuta să mă destind după o zi infernală, pun mâna pe o carte, o deschid și mă calmez.
    nici faptul că bei ceva și te amețești nu ajută. nu, cum spunea și lau, cuvintele ajută.
    baftă! :*

  3. Ai scris superb! Un fel de medicament pentru orice necaz, suparare, boala: carti.
    Ai dreptate! Cartile sunt vii, cartile sunt niste „leacuri” pentru absolut orice; te poti imprietenii cu o carte mult mai repede decat o poti face cu un om, si vei stii sigur ca aceasta iti va pastra secretele, lacrimile, zambetele.
    Imi place mult descrierea ta de la inceputul clasei a IX-a; seamana foarte mult cu a mea :)
    Particip si eu la concurs, m-as bucura mult sa-mi lasi parerea ta aici: http://walking-on-letters.blogspot.ro/2013/04/jocul-de-ce-citim.html?spref=fb
    Mersi mult! :)
    Take care, Alexya

  4. Atata timp cat o sa gasesc carti care mi se potrivesc, cititlul este o placere de care nu ma pot desparti.
    De multe ori uit de multe alte lucruri cand ma pierd printre pagini.
    Este o placere vinovata, dar nu se compara nimic, cu senzatia pe care ti-o lasa o poveste buna.
    Un articol frumos. Esti talentata, si nu iti spun acest lucru doar pentru articol ci si pentru cartea ta.
    Mi-ar face o mare placere sa aflu si eu parerea ta.
    http://cartinemuritoare.wordpress.com/2013/04/15/de-ce-citesc/

  5. Esti minunataa! Ai o carte absolut fantastica! Ai toata admiratia mea si multe felicitari ! Astept cu nerabdare urmatorul volum !

  6. Mademoiselle,

    felicitări. scrii superb, gândeşti frumos şi ai un suflet sublim. îmi încânţi alter-ego-ul şi supra eul cu scripturile tale. la mai mare.

    mă înclin,
    Arylequine ^-^

Lasă un răspuns

