Concurs Libris – Ce este o carte bună? –


Libris – librărie online organizează un concurs pentru orice blogger doritor. Tot ce trebuie să faci este:

”1. Scrie pe blogul tău raspunsul la întrebarea noastră: Ce este “o carte bună?”;
2. Ai grijă ca în articol să specifici că este răspunsul la provocarea Libris și să incluzi link spre Libris.ro pe librarie online și pe cărți online;
3. Postează linkul articolului tău pe pagina de facebook a Libris.ro (http://www.facebook.com/libris.ro, în comentariu la articolul care anunță concursul), așa încât să avem o evidență a celor înscriși și să jucăm transparent.”

Aici este răspunsul meu la provocare Libris 

Scrisoare către necititori

Aveam 12 ani când am început să citesc și nu-mi pare rău de acest lucru. Indiferent de tipul de carte pe care am citit-o, ea și-a găsit un loc în sufletul meu. Nu în inimă, pe acolo trece doar sângele (mai tare când sunt în preajma cuiva, știți voi, crește tensiunea), ci în suflet, lângă multe alte lucruri pe care le ador, de exemplu plimbări lungi seara, hanorace, ceaiul și el.

Cărțile au fost acolo pentru mine când nimeni altcineva nu a făcut-o. Le-am deschis și închis de multe ori, de câte ori am avut nevoie pentru a mă simți mai bine. Și nu, să nu credeți că am profitat de ele. Ne-am ajutat reciproc. Atunci când toată lumea își consuma timpul pe vreo tabletă sau prin vreo cafenea, eu eram acolo să le deschid și să le fac să prindă viață. Relația noastră este una strânsă, umană și intangibilă. M-au făcut de multe ori să plâng și de tot atâtea ori să râd, m-au făcut să-mi sun prietenii în miez de noapte și să le recomand, m-au făcut să dau sfaturi; mai pe scurt, m-au făcut mai umană.

În urmă cu câțiva ani, când am aflat că tatăl meu are cancer am intrat în stare de șoc. Nu am plâns, nu am râs, nu am scos nici un cuvânt. Am intrat la mine în cameră și am început să citesc. Acela a fost medicamentul meu atunci și sunt sigură că și acum aș proceda la fel. După câteva zile, zile în care părinții mei erau devastați, am rămas cu zâmbetul pe buze și am continuat să fiu tare. Nu am sunat pe nimeni, nu am stresat pe nimeni, doar mi-am vărsat amarul zilelor acelea negre în cărți, și ele mi-au dat din albul lor de printre litere. Așa se face că relația noastră este una de tip win-win. Eu aduc negru, ele alb. Că doar viața se compune din mai multe culori. Să nu mă înțelegeți greșit, nu spun că cititul m-a îndepărtat de oameni și m-a făcut să-mi închid sufletul într-o cușcă a negării sau mai știu eu ce, nu. Cititul mi-a deschis mintea și sufletul, m-a făcut să privesc lumea din mai multe perspective, m-a făcut să înțeleg alfel lucrurile și oamenii – ființe efemere ale căror suflete sunt prinse într-o societate mediocră – m-au făcut să-mi doresc ceva mai bun.

Voi, cei care nu citiți sau îi criticați pe cei care o fac, nu știți ce aveți de pierdut. Lumea nu-i doar cea pe care o vezi cu ochii, este mai mult de atât. Toți marii scriitori au văzut-o și este timpul să o faceți și voi. Este timpul să aflați de ce se vorbește de Cioran sau de Tolstoi, de Nietzsche sau mulți alții. Este timpul să vedeți lumea cu alți ochi, este timpul să deschideți ochii și să faceți un pas înainte, spre cultură.

O carte este un prieten, iar mie îmi place să am cât mai mulți. Pentru că o carte bună este o carte care te face o persoană mai bună.

Imagine

între două pagini
stau și ascult cum viața trece
pe lângă noi și
inima-mi tresare de bucurie.
între 5 cuvinte sufletul
îmi rămâne captiv
și atunci…te prind de mână
și timpul se oprește în loc.
acum avem timp să citim

2 gânduri despre “Concurs Libris – Ce este o carte bună? –

Lasă un răspuns

