față în față cu diavolul sau cum să uiți că ești om


când zice nu este absolut da.

diavolul m-a privit în ochi
și m-am îndrăgostit,
m-am înecat în coniacul care-i dă mereu târcoale irisului,
în peștera-casă pentru limba lui când zâmbește după vreo boacănă.

am privit diavolul în ochi
și m-am îndrăgostit,
mi-am rugat moartea dumnezeului meu inexistent
și mi-am rugat viața diavolului care se afla în fața mea.
sentimentul de mucegai din corpul meu a dispărut și
diavolul m-a privit în ochi.

diavolul m-a privit în suflet
și m-am îndrăgostit.
era ager, dădea târcoale prin cavernele alea de parcă știa ce-i acolo
*sigur știe, caverne are și el*
era meticulos. nu-mi lăsa sufletul să o ia la goană după el,
*știe prea bine că nu ar ține pasul*
era angelic. trecutul își lăsase prea mult amprenta asupra lui,
dar dumnezeul lui dispăruse, la fel ca și al meu.
*asta ne leagă?*
era demonic și asta-mi dă senzația de arsură în clit…
*a dracu ăsta micu*

am privit diavolul în suflet
și m-am îndrăgostit.
nu, nu de vid, nu e neant acolo.
sunt străduțe întunecate, părăsite,
cu câte o pisică moartă pe partea stângă a drumului.
vântul de acolo bate lin, dar la fel de friguros ca și pantalonii scurți de crăciun.

diavolul m-a privit în creier
și s-a îndrăgostit.
era fascinat de sinapsele mele și de faptul că (mai) există
om de g e n i u
*nu, nu m-am făcut geniu, el m-a plămădit*
era oripilat de faptul că neuronii mei o luau câteodată înaintea alor săi
*creierul meu n-a văzut încă flăcările iadului, de asta nu-i așa prăjit*
mi-a sărutat locul unde crește această forță inimaginabilă.

am privit diavolul în creier
și pupilele mele s-au dilatat.
acolo este paradisul
*ironic, nu?*

Lasă un răspuns

